Obchodní podmínky

Firma Lůžkoviny Janeček působí v Brně již od roku 1997. V současnosti máme zavedenu kamennou prodejnu, která poskytuje zázemí také našemu internetovému obchodu, e-shopu. Mnoho výrobků nebo jejich vzorky si zákazníci mohou prohlédnout a vybrat na prodejně nebo v internetovém katalogu našeho e-shopu.

Obchodní podmínky

1. Všeobecná ustanovení

V těchto obchodních podmínkách jsou vymezeny vztahy mezi prodávajícím a kupujícím internetového obchodu www.luzkoviny-janecek.cz, které jsou pro obě strany závazné.

2. Zboží

Specifikace zboží:

  • drobné zboží
  • zakázkové zboží

2.1. Drobné zboží: povlečení, prostěradla, polštáře a přikrývky, matracové chrániče, drobné lůžkoviny

  • V kategorii Drobné zboží je zahrnuto drobné zboží včetně nabízených barevných a rozměrových variací.

2.2. Zakázkové zboží: matrace, rošty, postele a ložnicový nábytek

  • Veškeré zboží zahrnuté v této kategorii se vyrábí na zakázku. Obchodní podmínky se řídí stanovami pro Zakázkovou výrobu.

Zakázková výroba

Většina objednávaného zboží není vedena skladem a vzhledem k jeho rozmanitosti je vyráběna na zakázku, tzn. dle přijatých objednávek zákazníků je teprve zadáváno do výroby. Proto je u řady zboží termín dodání 2-4 týdny (matrace a rošty), u postelí je dodací lhůta 3-6 týdnů, u některých výrobků 6-8 týdnů. O dodací lhůtě objednaného zboží jste informováni přímo v textu popisu zboží nebo následně po obdržení potvrzení objednávky. Na zboží označené jako Zakázkové, si vyhrazujeme právo žádat od zákazníka uhrazení zálohy ve výši 30% hodnoty zakázky. Zákazník bude vždy informován a požádán o souhlas s objednávkou e-mailem nebo telefonicky.

  • V případě, že Vámi objednané zboží je Zakázková výroba, informujeme Vás o tom v potvrzení objednávky a trváme na písemném souhlasu, že s tímto souhlasíte. Žádost o souhlas zasíláme e-mailem.
  • Na zboží označené jako Zakázkové, si vyhrazujeme právo žádat od zákazníka uhrazení zálohy ve výši 30% hodnoty zakázky. O přijetí platby Vás e-mailem informujeme.
  • Dnem přijetí zpětného souhlasu od zákazníka začíná běžet termín dodání objednaného zboží.
  • V případě, že je Vaše zboží zakázková výroba, nelze uplatnit odstavec 6 občanského zákonu 367/2000 Sb, nelze odstoupit od kupní smlouvy.

Do kategorie zakázkové zboží spadá i atypické zboží:

Atypické zboží: nestandardní rozměry výrobků, barevné a jiné úpravy výrobků

Většinu nabízených výrobků jsme schopni rozměrově, případě barevně upravit dle požadavků zákazníka. Například lze upravit rozměr matrací přesně na centimetr do Vaší postele. Stačí poslat poptávku na konkrétní výrobek včetně popisu úpravy. Co nejdříve Vám zpracujeme nezávaznou kalkulaci požadovaného výrobku. V případě zájmu o výrobu zcela atypických prvků zašlete nákres výrobku nebo alespoň Vaši představu. Na veškeré atypové zboží si vyhrazujeme právo žádat od zákazníka uhrazení zálohy ve výši 30% hodnoty zakázky. Zákazník bude vždy informován a požádán o souhlas s objednávkou e-mailem nebo telefonicky.

  • V případě, že Vámi objednané zboží je Atypické zboží, informujeme Vás o tom v potvrzení objednávky a trváme na písemném souhlasu, že s tímto souhlasíte. Žádost o souhlas zasíláme e-mailem.
  • Na zboží označené jako Atypické, si vyhrazujeme právo žádat od zákazníka uhrazení zálohy ve výši 30% hodnoty zakázky.
  • Termín dodání začíná běžet přijetím platby na náš účet. O přijetí platby Vás e-mailem informujeme.
  • V případě, že je Vaše zboží zakázková výroba, nelze uplatnit odstavec 6 občanského zákonu 367/2000 Sb, nelze odstoupit od kupní smlouvy.

2.3. Dodatky ke zboží:

  • barevné odstíny zboží na obrázcích se mohou lišit od skutečnosti (vlivem technických důvodu, nastavení monitoru, stáří, osvětlení v místnosti atd.
  • foto je ilustrační, dekorace není součástí výrobku.

3. Objednávka zboží a uzavření kupní smlouvy

  • Podmínkou pro naplnění platnosti elektronické objednávky je vyplnění veškerých předepsaných údajů a náležitostí uvedených v objednávkovém formuláři. Objednávka je zároveň návrhem kupní smlouvy, kdy samotná kupní smlouva vzniká formálním potvrzením objednávky prodávajícím. Podáním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami i reklamačním řádem a že s nimi souhlasí.
  • Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky – množství zboží, výše ceny, náklady na přepravu, vzdálenosti a podobně, žádat kupujícího o autorizaci objednávky vhodným způsobem jako například písemně nebo telefonicky. Objednávka se považuje za neplatnou v případě, že kupující tuto autorizaci požadovaným způsobem provést odmítne. Prodávající si také vyhrazuje právo zrušení objednávky v případě chyby při typování ceny.
  • Prodávající má právo odmítnout objednávku, pokud kupující opakovaně nesplní svůj závazek odebrat zboží a zaplatit cenu.
  • Vyplněním registračního formuláře, či závazné objednávky internetového obchodu www.luzkoviny-janecek.cz kupující dává souhlas ke shromaždování a archivování osobních údajů a jeho nákupech
  • Od potvrzení objednávky prodávajícím začíná běžet dodací lhůta.
  • Místem dodání zboží je dodací adresa uvedená kupujícím v registračním formuláři.
  • Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího, pod podmínkou úplného zaplacení kupní ceny, jeho převzetím.

4. Ceny, slevy a platby

  • Ceny uvedené na webových stránkách www.luzkoviny-janecek.cz jsou platné v okamžiku objednání. Kupní cena bude považována za uhrazenou teprve po připsání celé kupní ceny za samostatnou část dodávky na účet prodávajícího nebo uhrazením celé částky v hotovosti v prodejně prodávajícího nebo řidiči. Faktura vystavená na základě kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím slouží zároveň i jako daňový doklad a dodací list. Kupující může zboží převzít zásadně až po jeho úplném uhrazení, pokud není toto dohodnuto jinak.
  • V případě, kdy kupující provede úhradu předem a prodávající není schopen zajistit dodání vybraného zboží, prodávající neprodleně vrátí plnění, zálohu zákazníkovi dohodnutým způsobem. Lhůta je závislá na způsobu vrácení (převodem, poštovním převodem).

4.1. Možnosti úhrady zboží

4.1.1. Drobné zboží

  • osobní odběr – platba v hotovosti, platební kartou*
  • na dobírku – platba při převzetí zboží včetně dopravného. Dopravné je jednotné pro všechno drobné zboží a činí 160 Kč. V této částce je započítáno i doběrečné. Balné je zdarma.
  • platba předem – při platbě předem činí dopravné 110 Kč.

4.1.2. Zakázkové a atypické zboží:

  • zálohová platba + osobní odběr:
    • záloha: převodem, v hotovosti, splátkový prodej
    • doplatek na prodejně: v hotovosti,
  • zálohová platba + dobírka:
    • záloha: platba převodem
    • doplatek při převzetí zboží: v hotovosti včetně dopravného a inkasného za dobírku
  • platba předem (lze rozdělit do zálohových plateb)

4.2. Slevy

4.2.1. DOPRAVA ZDARMA

Zákazníkům nabízíme dopravu po celé ČR zdarma při zvolení způsobu úhrady platbou předem:

  • Drobné zboží (povlečení, prostěradla, polštáře a přikrývky, matracové chrániče, drobné lůžkoviny): objednávka s celkovou částkou nad 5 000 Kč s DPH
    • Pokud cena drobného zboží přesáhne částku 5 000 Kč s DPH a je hrazena dopředu bankovním převodem, doprava po celé ČR je zdarma.
    • Pokud cena drobného zboží nepřesáhne částku 5 000 Kč s DPH, ale je hrazena dopředu bankovním převodem, odpadá poplatek za doběrečné.
  • Zakázkové zboží (matrace, rošty, postele a ložnicový nábytek): objednávka s celkovou částkou nad 15 000 Kč s DPH
    • Pokud cena zakázkového zboží přesáhne slevovou částku 15 000 Kč s DPH a je hrazena dopředu bankovním převodem, doprava po celé ČR je zdarma.
    • Pokud cena zakázkového zboží nepřesáhne slevovou částku 15 000 Kč s DPH, ale je hrazena dopředu bankovním převodem, je zákazníkovi připočítána cena nejnižšího odhadu přepravného a odpadá poplatek inkasného za dobírku.
  • Zakázkové zboží do 30 kg + standardní objem (matrace a rošty do rozměru 90*200cm + drobnější nábytek): objednávka s celkovou částkou nad 10 000 Kč s DPH
    • Pokud je cena zakázkového zboží nad 10 000 Kč a nepřesáhne váhu 30 kg a standardní objem (matrace a rošty do rozměru 90*200cm + drobnější nábytek) a v případě, že je hrazena bankovním převodem, doprava po celé ČR je zdarma.
  • V rámci města Brna, Blanska, Jihlavy a Boskovic je přepravné u zboží nad 5 000 Kč s DPH zdarma!
  • Slevu za dopravu nelze uplatnit na výrobky, které jsou v akci, slevě nebo výprodeji. V potvrzení objednávky sleva za dopravu nebude zohledněna.

4.2.2. Zákaznická e-shop sleva

  • Stálým zákazníkům nabízíme zákaznickou e-shop slevu 3 %. Tato sleva je poskytována zákazníkům s registrací, kteří objednávají přes e-shop. Tato sleva je podmíněna tím, že se o ní zákazník přihlásí.
  • Zákaznickou slevu nelze uplatnit na výrobky, které jsou v akci, slevě nebo výprodeji nebo je možné se na tom domluvit individuálně.
  • Slevy nelze kombinovat.

5. Záruka

  • Záruku na prodávané zboží prodávající poskytuje dle obecně závazných právních předpisů po dobu uvedenou v záručním listě. Není-li v on – line katalogu na webových stránkách www.luzkoviny-janecek.cz uvedeno u daného produktu jinak, je záruční doba na produkty všech značek 24 měsíců.
  • Záruka se vztahuje na výrobní vady výrobků nebo jiné vady, které nebyly způsobeny neodborným nebo nešetrným zacházením, použitím výrobku v rozporu s jeho účelem nebo návodem k obsluze, mechanickým poškozením nebo opotřebením, živelnými pohromami. Při zjištění závad na nábytku, prosíme tento nábytek nemontovat – z důvodu možnosti reklamovat jednotlivé díly.
  • Místem uplatnění reklamace je místo sídla E-shopu

6. Vrácení zboží

  • V souladu se zákonem č. 367/2000 dále má zákazník právo odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží. Toto právo je podmíněno nákupem jako fyzická osoba (nikoliv IČO). Rozhodnete-li se pro odstoupení v této lhůtě, prosíme Vás o dodržení níže uvedených podmínek.
    • odešlete email (na [email protected]) s textem: „Chci jednostranně odstoupit od smlouvy ze dne DD.MM.RRRR č. (číslo objednávky) a požaduji vrácení uhrazené částky za zboží na adresu (pokud požadujete vrácení peněz na účet, uveďte prosím číslo účtu).“ Datum a podpis
    • zboží doručte na tu pobočku, kde jste zboží objednali (E-shop: František Janeček, Malátova 22, 612 00 Brno)
    • zboží, které budete odesílat musí být v původním obalu, nesmí být použité, musí být nepoškozené, kompletní a s originálním dokladem o koupi. Zaslání zpět na dobírku není možné a všechny takovéto zásilky jsou vráceny zpět odesílateli.
    • tato garance se nevztahuje na zboží vyráběné na zakázku.
    • při splnění všech výše uvedených podmínek pro vrácení zboží Vám peníze za zboží, vyjma dopravného a manipulačních poplatků, zašleme složenkou nebo převodem na Váš účet, a to nejpozději do 10 pracovních dnů po fyzickém obdržení zboží.
    • v případě nesplnění některé z výše uvedených podmínek nebudeme moci akceptovat odstoupení od spotřebitelské smlouvy a zboží bude vráceno na náklady odesílajícího zpět nebo připraveno k vyzvednutí na pobočkách.
  • Kupující má právo odstoupit od objednávky bez udání důvodu kdykoliv před jejím závazným potvrzením. Kupující má právo stornovat závaznou objednávku před expedicí zboží v případě, že prodávající nesplní podmínky dodání. V případě stornování závazné objednávky je kupující povinen uhradit prodávajícímu škodu vzniklou tímto jednáním. Prodávající uplatní právo na nutné náklady, které bylo nutné na přání zákazníka obstarat nebo v případě, že v souvislosti se zajištěním zboží došlo již k vynaložení prokazatelných nákladů, jako zbytečná doprava atd.
  • Kupující – koncový zákazník – nemůže, podle odstavce 7 zákona č. 367/2000 Sb., odstoupit od kupní smlouvy:
    • na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění
    • na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele
    • na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele (zakázková výroba!) nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání

7. Závěrečná ustanovení

  • Tyto obchodní podmínky platí v tom rozsahu a znění, které je uvedeno na internetových stránkách prodávajícího v den odeslání elektronické objednávky.
  • Odesláním elektronické objednávky stvrzuje kupující prodávajícímu, že akceptuje výši ceny za objednané zboží včetně případných expedičních a dopravních nákladů a veškeré obchodní podmínky a ustanovení ve znění platném v momentě učinění a odeslání objednávky.
  • Odeslanou objednávkou je kupující po dobu stanovenou k dodání zboží vázán. Účastníci se výslovně ve smyslu ustanovení § 262, odstavce 1 Obchodního zákoníku dohodli, že není-li podmínkami výslovně stanoveno jinak, řídí se jejich práva a povinnosti Obchodním zákoníkem, zejména jeho ustanovením § 409 a následujícím.
  • potvrzením objednávky souhlasíte se zasíláním obchodních sdělení dle zákona č. 480/2004 Sb. Pokud se zasíláním těchto e-mailů nesouhlasíte, pošlete e-mail s Vaším nesouhlasem na e-mail [email protected]

7.1. Ochrana osobních dat

  • Provozovatel internetového obchodu neposkytne Vaše osobní údaje v jakékoli podobě třetí straně. Vaše data budou dle zákona zabezpečena a použita jen při komunikaci mezi prodávajícím a kupujícím.
  • Vaše osobní údaje jsou využity výhradně za účelem realizace objednávek a slouží také pro provedení nezbytných účetních operací, vyhotovení daňového dokladu nebo identifikaci Vaší platby, učiněnou bankovním převodem.
  • Pokud se rozhodnete a budete chtít zrušit Vaši registraci, stačí když nám napíšete na email: [email protected] Vaše registrace bude zrušena. O vymazání údajů budete informováni.

Reklamační řád

1. Povinnosti kupujícího

  • Kupující je povinen dodané zboží bezodkladu prohlédnout a případné zjištěné závady nahlásit v co nejkratším termínu prodávajícímu. Nekompletnosti zboží nahlásit do 5 pracovních dnů ode dne doručení. Při zjištění závad na nábytku, prosíme tento nábytek nemontovat – z důvodu možnosti reklamovat jednotlivé díly.

2. Povinnosti prodávajícího

  • O reklamaci prodávající rozhodne nejpozději do 3 pracovních dnů od doručení reklamovaného zboží.
  • Kupující bude vyrozuměn formou elektronické pošty, pokud se obě strany nedohodly jinak.
  • Reklamace bude vyřízena v co nejdříve možném termínu ke spokojenosti zákazníka, nejpozději však do 30 dnů od uplatnění reklamace, pokud se obě strany nedohodnou jinak.
  • Nebude-li schopen prodávající dodržet zákonnou lhůtu bude včas informovat kupujícího k individuálnímu řešení reklamace.
  • O uplatnění reklamace je prodávají povinen vydat potvrzení (reklamační list).

3. Způsob vyřízení reklamace

  • Vady zboží a služeb se dělí na odstranitelné a neodstranitelné. Podle toho, o jakou vadu se jedná, se liší i nároky kupujícího. Jedná-li se o vadu odstranitelnou, má kupující právo požadovat její včasné, řádné a bezplatné odstranění. Pouze v případě, že nebyla věc použita, může kupující požadovat její výměnu, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Při vadě neodstanitelné, která brání řádnému užívání věci, jako věci bez vady, má kupující právo buď na výměnu věci nebo na vrácení kupní ceny zboží.

Reklamaci je možno podat těmito způsoby:

  • Osobně na pobočce (E-shop: František Janeček, Malátova 22, 612 00 Brno)
  • Doporučenou zásilkou na adresu prodávajícího se všemi náležitostmi (E-shop: František Janeček, Malátova 22, 612 00 Brno)

Kupující je povinen:

  • Dodat reklamované zboží na tu pobočku, kde zboží koupil (E-shop: Lůžkoviny Janeček, Malátova 22, 612 00 Brno)
  • Prokázat, že zboží zakoupil v internetovém obchodu www.luzkoviny-janecek.cz nebo v pobočce prodávajícího e-shopu nejlépe přiloženým dokladem o vlastnictví zboží (k rychlejšímu průběhu reklamace nám také pomůže číslo nebo datum internetové objednávky)
  • Uvést vyplněný reklamační formulář s výstižným popisem závad zboží, případně také návrhem na řešení reklamace

4. Záruční podmínky

  • Záruční doba je 24 měsíců u všech výrobků, pokud není uvedeno jinak.
  • Záruka se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě (ode dne uplatnění reklamace do doby, kdy byl kupující povinen věc převzít).
  • V případě výměny výrobku se záruka neprodlužuje a zákazníkovi bude vystaven nový záruční list. Případná další reklamace se bude uplatňovat na základě tohoto nového záručního listu.

Nárok na uplatnění záruky zaniká:

  • Poškozením zboží při manipulaci.
  • Neodbornou instalací, zacházením či obsluhou, použitím, které jsou v rozporu s návodem k obsluze.
  • Používáním v podmínkách, které neodpovídají svými parametry uvedenými v dokumentaci.
  • Zboží bylo poškozeno živly.
  • Zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci.
  • Pokud zboží neodpovídá zásadám obecné hygieny

5. Všeobecné podmínky

  • Tento reklamační řád byl zpracován v souladu s Občanským zákoníkem a vztahuje se na zboží, u kterého byla reklamace uplatněna v záruční době. Ke každému zboží je přikládán doklad o koupi, který slouží i jako záruční list. Pokud zákazník zboží neodebírá osobně, rozumí se převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá od dopravce. Doklad o koupi však odesíláme spolu se zbožím. Pro doložení data převzetí zboží si tedy prosíme uložte doklad o doručení zásilky. Pokud kupující zjistí jakýkoliv rozdíl mezi tím, co je v dokladu o koupi a skutečně dodaným zbožím (například v druhu nebo množství) a nebo pokud s dodávkou neobdrží správně vyplněný doklad, je povinen ihned, nejpozději však do tří dnů, podat písemnou či emailovou zprávu na adresu prodejny prodejci, který doklad vyhotovil. Pokud tak neučiní, na pozdější případnou reklamaci nebude brán zřetel.